Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Weer meer huurachterstand bij sociale woningen  (gelezen 1990 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Weer meer huurachterstand bij sociale woningen
« Gepost op: 30 juni 2010, 06:35:16 »
  • Publish
  • http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1126849/2010/06/30/Weer-meer-huurachterstand-bij-sociale-woningen.dhtml

Het aantal mensen in een sociale woning dat zijn huur niet meer kan betalen lijkt weer toe te nemen. In 2008 werd in totaal 11.885.000 euro aan huurgeld niet betaald. Dat bedrag stijgt al het tweede jaar op rij met 300.000 euro.

De stijging blijkt uit cijfers van Vlaams parlementslid Carl Decaluwé (CD&V), die de problematiek opvolgt, zo staat te lezen in de kranten van de Coreliogroep. De socialehuisvestingsmaatschappijen schatten dat van die 11,9 miljoen ongeveer 4,5 miljoen euro niet te recupereren valt, wat iets meer is dan in 2007.

"Niet spectaculair, wel zorgwekkend"
    Decaluwé nuanceert de toename wel, omdat het aantal sociale huurwoningen en dus ook het aantal huurders elk jaar omhooggaat. Toch trekt hij aan de alarmbel. "De stijging is niet spectaculair, maar wel zorgwekkend. 2008 was een crisisjaar, waarin mensen het moeilijker hadden om hun huur af te lossen. Maar 2009 en 2010 zijn nog veel meer crisisjaren."

De regionale verschillen blijven opmerkelijk: in de provincies Oost-Vlaanderen (3,3 miljoen euro) en Antwerpen (3 miljoen) is de huurachterstal het grootst, Vlaams-Brabant (1,1 miljoen) heeft de minste slechte betalers. (belga/tw)

Offline dolma1

• VIP
    • veteraan
    Re: Weer meer huurachterstand bij sociale woningen
    « Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2010, 14:59:46 »
  • Publish
  • Beste Kat

van weten dat sommige mensen in die woningen graag bontmantels kopen! Dan gaan ze naar ocmw, en krijgen via apotheker hun medicatie wel gratis. Dezelfde mesen drinken dan ook. Eten doen ze niet behalve frieten of hamburger cola kroket. Dab is er natuurlijk geen geld meer voor de huur. Heb ht geweten dat de kinderen het dan moesten betalen aan de eigenaar! (mijn vorig huis).

IK blijf zeggen dat oude mensen in zo een woning stoppen ongehoord is. In mijn geval moet de concierge Odette nu eten voeieren. De kinderen zijn in frankrijk en bezien haar niet. marie-Jeanne is half blind behalve om kwaad te spreken en doen. Anderen pamperen erop los. Van trappen vallen doen ze ook.

Reken erbij wt we vroge zeiden: opeens vrhoging caloribel en in mijn geval 1000 euro. Vraag me nog altijd af waar die som vandaan kwam maar een antwoord kreeg ik niet.

Ga even herhalen dat stoken met caloribel op gas: slecht is voor de gezondheid van dier en kindjes. Nu ik dat niet meer bezigde vorige harde winter heb ik geen sinusite of angine gehad. Kindje hiernaast is altijd ziek hiervan maar ze beseffen het niet!

En dan zegt de zw olv str dat ik recht heb op een woning.....zot ja! Een echte koeienstal!

Dolma

Offline Kathleenz

• blueke
    • *
    Re: Weer meer huurachterstand bij sociale woningen
    « Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2018, 10:50:10 »
  • Publish
  • Where do all of these materials come from? Can they be explained so that I can bring them to the foreground?

leden
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23715
    • Totaal aantal topics: 2658
    • Online Today: 2
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0
    Guests: 2
    Total: 2

© Het Vierde Wereld Syndicaat