Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Miderie met referentie adres en of sociale woning te verkrijgen te Oostende  (gelezen 4005 keer)

Offline Yvan

• blueke
  • *
Geachte leden
Wetende en begrijpende dat jullie zeer weinig tijd heeft met al jullie werkzaamheden, zal deze mail niet veel uithalen van de gewone man, ben eerlijk momenteel heeft geen 1 party mij willen en of kunnen persoonlijk denk ik niet willen, zal deze mail informatie zeer kort houden doch in die mate proberen U een inzicht te laten krijgen in het Probleem.
Mijn naam Berton Yvan
Geboren te Oostende op 13/03/1953 en daar dan ook minimaal 3 jaar verbleven in de Styuverstraat.
Mijn algemene situatie: Hartpatient longpatiënt met inzicht op long/hart transplantatie, mijn bewegingsmogelijkheid worden beperkter per maand, zodat binnen ettelijke tijd een rolstoel een noodzaak zal worden. Transplantatie slaagkans op overleven in mijn persoonlijke situatie 15%.
In geval van overlijden is reeds alles betaald en geregeld bij Firma DeCock te Antwerpen
Aangezien mijn situatie wordt mijn invaliditeitsuitkering beheerd door CAW De Linde Dambruggestraat 64 2060 Antwerpen en de begeleider is Dhr Van Tongerloo Martin.
Bezit caravan ( waar ik door de uitbater niet kan mag verblijven officieel ingeschreven op de camping ) dit op Camping Marva 3 Steenovenstraat 4 8431 Middelkerke.
De Cardiologen die mij verzorgen
Dr Thamaseb, verbonden aan het ziekenhuis Seryus te Oostende Kairostraat
Dr Wollaerts cerbonden aan het ziekenhuis Middelheim Antwerpen
Dr Dierendonck huisarts te Middelkerke
Dr Theerens huisarts Antwerpen
Deze artsen raden of rieden mij aan zo snel als mogelijk naar de zee te verhuizen daar er in de lucht veel jodium zit dit tengoede komt aan mijn longen waardoor mijn hart uiteraard ook meer zuurstof krijgt enz. Dit zijn geen woorden in de lucht maar staan op papier zwart op wit.
Daar ik te Antwerpen, wonende officieel Max Roosesstraat 11 2020 Antwerpen te veel last heb van stof in de lucht.
Dus 3 jaar geleden heb ik mijn aanvraag ingediend voor een sociale woning te Oostende.
Daar ik minimaal wettelijk 3 jaar in Oostende moet wonen alvorens recht te hebben op een sociaal appartement uit noodzaak en ik geboren ben te Oostende in het jaar 1953 dus ook meer dan 3 jaar alhier heb verbleven wordt er geen rekening mee gehouden, alhoewel daar niets van vermeld staat in de aanvraag in welke periode deze 3 jaar dan wel moet zijn.
Uit dringende noodzaak had ik het idee van een fictief postadres te huren in Westende.
Ben in alle eerlijkheid naar de politie gegaan van Middelkerke, gesproken met de wijkagente  Anne Luts, die mij niet kon ( begrijpelijke wijze ) inschrijven daar het slechts een postbus of brievenbus was. Ben daar zeer vriendelijk ontvangen en de agente heeft mij toen aangeraden naar het OCMW van Middelkerke te stappen om daar een referentieadres te kunnen krijgen doch dit is onmogelijk daar, het antwoord lijkt mij onredelijk en discriminerende tegenover mijn persoon
Hierbij het antwoord OCMW Middelkerke
Wij ontvingen uw e-mail d.d. 12/4 i.v.m. Berton Yvan in goede orde.

Om in aanmerking te komen voor een referentieadres moet meneer aan 4 voorwaarden tegelijkertijd voldoen, namelijk:
- dakloos zijn
- Ambtshalve schrapping in bevolkingsregister
- maatschappelijke dienstverlening aanvragen (art. 57 organieke wetgeving)
-  over onvoldoende bestaansmiddelen beschikken
Het wonen in een woonwagen is een door de Vlaamse regering erkende woonvorm (wooncode) en kan bijgevolg niet beschouwd worden als een dakloze. 

Meneer voldoet niet aan alle voorwaarden tegelijkertijd en komt bijgevolg niet in aanmerking voor een referentieadres. Indien betrokkene dit wenst, kan ik deze aanvraag wel op het Bijzonder Comité van 26/4 voorbrengen zodat hij een officiële beslissing ontvangt.

Dus met andere woorden, een persoon moet eerst diep in de put zitten en totaal geen uitweg meer zien, de zin beter voorkomen dan genezen is hier blijkbaar een ijdel woord.
Als ik een persoon zou zijn zonder papieren, een immigrant zonder inkomen die ook geen 3 jaar in Belgie heeft verbleven, heeft meer recht dan een persoon Belg zijnde met alles in regel, geen steun vragende, enkel en alleen een adres desnoods een referentieadres om dan na korte tijd ( de inschrijvingstijd voor sociale woning wordt in rekening gebracht ben nr 83 ) snel een sociale woning zou kunnen bekomen.
Het enige wat ik vraag is hulp ( geen financiele hulp ) door reden van dat ik dan dichter bij Oostende ben of in Oostende daar als men mij eventueel zou oproepen voor een harttransplantatie die zal plaats vinden in Sint Jan Brugge met aanmelding in Oostende Serryus ziekenhuis.
Indien ik de operatie niet zou overleven, heb ik toch de rust te sterven op die plaats ( West Vlaanderen ) waar ik geboren ben en mij zeer nauw aan het hart ligt.
Wat moet ik doen.
Heb 1 kind ten laste van 10 jaar
Mij laten afschrijven in Antwerpen ?
Wachten tot ik ambtelijk geschrapt ben ?
Geen inkomen meer heb, met alle gevolgen van ziekenhuis onkosten en dergelijke ?
Zien dat ik werkelijk met niets meer in orde ben.
Om dan op het punt te komen dat ik dan naar het OCMW dien te stappen van Middelkerke en wel een steun financieel dien aan te vragen ? Zoals een dakloze, inwijkeling, een sans paipiers, Dit terwijl dit momenteel niet hoeft, ik weet het niet meer, heb 8 weken geleden een schrijven gezonden naar de Minister van woning zij ging haar medewerkers naar een oplossing laten zoeken doch niets van antwoord meer, ik weet dat ik maar een gewone man ben invalide alleenstaande met 1 kind ten laste.
Ik weet niet meer naar waar wie of hoe ik mij moet richten.
Kunnen jullie mij mischien een raad laten geworden op deze vraag.
Alvast mijn dank voor de komende raad en alsook om deze zo kort mogelijke doch langdradige mail te hebben willen lezen.
Verder teken ik met de meeste
Berton Yvan

Offline Krorhilz

• blueke
  • *
I want to know about this forum where you brought this content from.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23713
  • Totaal aantal topics: 2658
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

© Het Vierde Wereld Syndicaat