Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Met 5 kinderen op straat ocmw weigert referentieadres nooit achter geld gevraagd  (gelezen 749 keer)

Offline Bartnan

• blueke
  • *
Geachte

Geachte Heren en Dames,

Wij zijn een gezin van 7 wonend in oostduinkerke. Wij hadden deze zomer een vakantieappartement gehuurd voor 6 maand met de belofte dat we vanaf januari een vast contract kregen. Toen het half december was bleek dat dit geen vakantieappartement  was maar de eigenaar hier gedomicilieerd was en bij haar dochter in tongeren woonde. Zij had dit gedaan om de taks die de gemeente int voor vakantiewoningen alsook om alleenstaand pensioen te ontvangen. Ondertussen zijn wij 1000 euro per maand kwijt aan de verhuur en stond ik met kerst bijna op straat. Toen heb ik de beslissing genomen om gewoon te blijven en me te regristreren onder de krakers maar dat is ook geen situatie met 5 kinderen. Ik heb ondertussen 15000 euro te goed aan achterstallen maar moet het voorloopig doen met 250 euro. Ik dacht met het appartement te kraken het ocmw me ging helpen met een voorlopige domicilie tot wanneer mijn geld in orde was maar deze willen niet enkel een intake doen. We zijn echt ten eind raad, weet u soms meer van deze wetgeving want het ocmw wil mijn gezin splitsen naar verschillende opvangen. Ik hoop echt dat u meer raad kan brengen. Hoogachtend,Geachte heer.

Blijkbaar gelden er ook voor mensen zoals ik beschermingen.

Aangezien ze blijven weigeren me te domicilieeren zal ik dan ook klacht neerlegen teggen tegen de wijkagenten bij het intern toezicht alsook het comite p., alsook tegen het ocmw van koksijde. Dit is een situatie die blijkbaar moet escaleren. Op het ocmw ben ik drie maal wandelen gestuurd na veel gekleineerd te zijn. Ik heb nooit financieel iets gevraagd enkel een referentie adres zodat ik me in orde kan brengen met alles maar blijkbaar geld de wetgeving in belgie niet voor iedereen en is niet iedereen gelijk.

Kieckens n.

Zijn de gemeenten ertoe gehouden de personen die bepaalde woningen "kraken", in hun registers in te schrijven?

Aangezien de bepaling van de hoofdverblijfplaats op een feitelijke situatie gebaseerd is, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar, kan een gemeentebestuur de inschrijving in de bevolkingsregisters van personen die zonder toestemming of recht hun effectieve verblijfplaats in onbewoonde gebouwen gevestigd hebben, niet weigeren. Deze inschrijving is nochtans nooit gelijk aan een machtiging om de bovengenoemde gebouwen te bezetten

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

Kiekens nancy.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Dag Bartnan - welkom op het forum

vijgen na pasen wellicht maar ik denk dat je je in dat vakantie-appartement had moeten inschrijven van bij het begin zoals je dat normaal gezien doet. je wist toch niet dat de eigenaar er gedomicilieerd was ? Dus dat zou normaal geweest zijn.

En heb ik het nou goed begrepen dat je datzelfde appartement gekraakt hebt ? Of gaat het om een andere woonst ?

Het klopt inderdaad dat je geen huurcontract nodig hebt om ergens ingeschreven te kunnen worden. Hoofdverblijfplaats is idd zoals je zegt op een feitelijke situatie gebaseerd.

Dat maakt dat je ook geen recht hebt op een referentieadres want daarvoor moet je dan weer feitelijk dakloos of nomade zijn. De gemeente of het ocmw moet jouw inderdaad geen referentieadres geven ( als je een verblijfplaats hebt of nog ergens anders ingeschreven bent ) maar de gemeente moet je wel inschrijven daar waar je effectief verblijft. Verblijf je daar "onterecht", zonder recht of titel dan is het aan degene die je dat verwijt om je via het vredegerecht te laten uitdrijven.

Maar als je niet ingeschreven bent dan kan men je wel zo buiten schoppen. Je situatie is me niet zo duidelijk om accuraat te kunnen antwoorden.

aah ja en als je op het ocmw iets gaat vragen (leefloon, referentieadres bvb ) dan moet men je aanvraag wel officieel laten indienen. en je een ontvangstbewijs geven. Ook als je aanvraag onterecht zou zijn. Das dan aan de ocmw raad om te beslissen en je mede te delen of je vraag al dan niet ontvankelijk is.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2657
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 204
  • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 5
Total: 8
Google (2)