Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: 6 mnd dakloos met 2 kinderen  (gelezen 1311 keer)

Offline tjelly

• blueke
  • *
6 mnd dakloos met 2 kinderen
« Gepost op: 13 mei 2014, 14:44:44 »
  • Publish
  • Hey, ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk te schetsen. Omdat we zonder inkomsten gevallen zijn hebben we via ocmw leefloon gaan aanvragen, wat werd uitgesteld ter werkbereidwilligheid. Mijn vriend vond werk geeft dit aan aan onze maatschappelijk werkster van ocmw, maar deze geeft dit niet aan in het dossier voor de raad van het ocmw (omdat ze volgens haar niet genoeg tijd meer had om dit toe te voegen aan het dossier) resultaat weer geweigerd. 5 maanden zonder inkomsten gezeten met 2 kinderen. Wat als resultaat gegeven heeft niets kunnen betalen waaronder de huur waardoor we sinds 9 dec uit onze woonst zijn gezet. Tot op heden waren we nog steeds ingeschreven in de woning waar we duswaren uitgezet. Nu si ds 2 weken zijn we ook ambtshalve geschrapt. Ocmw bied geen hulp word er gek van! Een mens moet zich weer in de maatschappij kunnen inwerken maar zonder adres raak je ook niet aan werk en geen werk geen inkomen ook geen mogelijkheid om zelf een huis te huren wegens dus geen inkomsten. Het word me op dit moment wat teveel ik ka het moeilijk blijven dragen! Kinderen lijden er onder schoolresultaten zakken naar beneden. Hebben echt al veel bij het ocmw gaan aankloppen dat het echt wel ondraagbaar is maar geen hulp. Hier in de buurt staan veel sociale woningen gewoon leeg en wij moeten zo al maanden sukkelen om te overleven, kan dit zomaar verder blijven duren? De school an men dochter merkte ook dat er wat aan de hand was en vroeg een gesprek aanmet clb en ons als ouders samen met de dochter. Intussen hebben we al verschillende gesprekken gehad samennmet de mensen van clb wat me wel een goed gevoel geeft (beter dan als ik het ocmw buiten stap na nogmaals een vraag voor hulp) nu hebben ze me van het clb uit voorgesteld om een clientoverleg te doen, wat inhoud dat de dame van het clb contact gaat opnemen met de instanties die ons hulp zouden kunnen bieden (ocmw,caw,cgz,alsook sociale woning maatschappijen) om een gesprek samen te hebben met ons en al deze instanties samen aan de tafel om te zien tot wat we kunnen komen... Want de situatie word voor gans ons gezin ondraagbaar. Mij dochter zit al sinds we uit onze woonst gezet zijn bij mijn ouders zo word ze toch een beetje gespaard van al dit gedoe. Maar makkelijk is het zeker niet aangezien wij ze missen en zij ons ook. Ik schrijf dit gewoon omdat ik even men verhaal kwijt wou en ik weet dat dit meer om meer gebeurd met mensen en dit is gewoon niet menselijk meer! Mvg tjelly

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    • Country: be
    • Geslacht: Man
    Re: 6 mnd dakloos met 2 kinderen
    « Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2014, 06:57:31 »
  • Publish
  • Mensen volledig zonder inkomen zetten is er inderdaad over tjelly. Het is een gevolg van jarenlange haatpropaganda vd media tegen mensen die ongewenst zijn op de arbeidsmarkt. Die "mensen" vh ocmw zijn vaak gehersenspoeld.  Moedig dat je erover durft te vertellen. Gelukkig zijn er toch ook nog mensen zoals die vh clb. Ik wens je veel sterkte.
    « Laatst bewerkt op: 21 november 2016, 00:11:58 by Twan »

leden
    • Totaal aantal leden: 460
    • Latest: Orrawran
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23705
    • Totaal aantal topics: 2657
    • Online Today: 2
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0