Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Discriminatie ivm wet of collectieve  (gelezen 1500 keer)

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
Discriminatie ivm wet of collectieve
« Gepost op: 17 februari 2014, 19:00:40 »
  • Publish
  • Vandaag nog eens bij schuldbemiddelaar gemoeten.

Na bijna 7jaren wachten werd me net voor de feestdagen door Woonhaven een sociale woonst toegewezen ,waarvoor ik direct vanaf januari diende huur en kosten dien te betalen. Woonhaven kon niet wachten tot mijn 3maanden huuropzeg over zijn wat inhoudt dat ik dus al 2maanden alles dubbel betaal van huur ,kosten huur ,gas ,elektriciteit ,brandverzekering en ook komende maand dit nog het geval is.
    De waarborg is me voorgeschoten en als ik m'n huidige terug bekom moet ik nog 100euro opleggen.

Tevens ben ik volop bezig met verhuizen en installeren.

Woonhaven had eerst geen verwarming voorzien ,na uitdrukkelijk verzoek heb ik van hen 2 nieuwe gaskachels bekomen.
    Ik heb wel nog materiaal moeten aankopen om ze aan te sluiten.

Heb anderhalve week bezig geweest met 4lagen nicotinebruin behang te verwijderen ,nog eens een anderhalve week om alle muren en plafonds met pure javel af te wassen om schimmel en vocht weg te krijgen.
    Daarna bijna 3weken om gans appartement te verven met 3lagen schimmelwerende verf van de Lidl (1ste laag pakte niet ,dus maar compactuna onder de verf gemengd en toen ging het wel).
    M'n vriendin heeft momenteel al de helft behangen (ik ben te traag en zie het niet goed om deftig te behangen en de muren zijn 3,40mhoog dus niet evident om in uw eentje te doen) ,de rest moet nog gebeuren.

Vloerbedekking was deels verdwenen en op verschillende plaatsen in zo'n slechte staat dat ik nieuwe mocht leggen en Woonhaven waarvoor ze 7,50euro/m2 tussenkomen.
    Vasttapijt woonkamer is al gelegd ,slaapkamer dient nog te gebeuren en de vinyl voor de andere ruimtes is al geleverd maar daar moet ik eerst een mal voor maken want wil dat de tekening blijft doorlopen over inkom/hal/badkamer/keuken.

Elektro toestellen waren niet aanwezig in de keuken en bezat ik niet van mezelf aangezien deze altijd mee inbegrepen waren als ik huurde.
    Wat inhoudt dat ik deze dus heb moeten aanschaffen.
    Dampkap+kastje ,oven+kastje en koel/vriescombinatie heb ik nieuw gekocht in de solden en enkel omdat iemand ze me wilde voorschieten.
    Halogeen kookplaat en microgolf zijn 2dehands.

Ik heb eveneens nog een 2dehands wasmachine en droogzwierder bekomen en er is me een nieuwe droogkast voorgeschoten.
    Ook heb ik nog wat klein ophangmateriaal in de solden gekocht en bakken+dozen+noppenfolie om te verhuizen.
    Verhuizen zelf doe ik te voet met een bierkarretje of met nen goed geladen caddy op de bus (maar sommige chauffeurs doen moeilijk en weigeren om me te laten opstappen).

M'n identiteitskaart is aangepast en ik dacht : hoog tijd om de schuldbemiddelaar op de hoogte te brengen om mijn verhuiskosten terug te bekomen en ineens wat info te bekomen over het nakend einde van mijn schuldbemiddeling binnen 4 maanden.

Wat denk je dat die klojo heeft beslist?
    Allereerst had ik moeten vragen of ik wel mocht verhuizen (niet dus) en of er budget was om te verhuizen (hij wou niet zeggen hoeveel er op de rekening staat maar mijn huiswerk leert me dat er 4300euro op dient te staan).
    Na veel zever bekom ik dat hij me de 3 maanden extra huur+gas+elektriciteit ten bedrage van 1135euro terugbetaalt.
    Verf twv 105euro ,behang twv 120euro...niet noodzakelijk
    Vloerbedekking twv 638euro...niet noodzakelijk want Woonhaven komt voor 400euro tussen
    Materiaal verwarming twv 145euro ...daar kon hij niet onderuit
    Groot elektro...had ik eerst moeten vragen en al helemaal niet nieuw ,ook niet in de solden.
    Na nog wat bedisselen alsnog 155euro bekomen in totaal voor wat hij een aanvaardbaar budget vond voor een verhuis...
    De resterende 1100euro die me is voorgeschoten...daar kan ik naar fluiten.

Maar...het is nog niet gedaan.
    Want aangezien ik dus verhuis naar een sociale woning ,worden mijn maandelijkse uitgaven 200euro minder.
    Bijgevolg bekom ik vanaf april nog maar 615euro leefgeld.
    Gelukkig mag ik het niet noemen ,maar niettemin enig pluspunt : slechts voor 3maanden want in juni loopt m'n schuldbemiddeling ten einde.
    Dat heet als de schuldbemiddelaar in april niet vergeet de aanvraag tot afsluiting in te dienen.

Op mijn vraag wat met de wetgeving van april 2012 dewelke stelt dat het leefloon minimaal gelijk dient te zijn aan het ocmw leefloon is het antwoord simpel en uitdrukkelijk vermeld in diezelfde wet :
    Enkel van toepassing op nieuwe schuldbemiddeling dossiers ingaand vanaf april 2012...
    Maw : iedereen die een dag of jaren eerder een toelaatbaarheid bekwam valt daarnaast en is onderhevig aan de willekeurige goodwill van de schuldbemiddelaar.

En als laatste tegenslagende druppel : het reservepotje is een fabel.
    Als er nog wat rest bij afsluiting ,wordt dat integraal verdeeld over de schuldeisers.
    In mijn geval is dat voor de schuldbemiddelaar overduidelijk verantwoord.

Ik heb ocharme slechts 37000euro afgelost aan schulden ,met het nakende laatste ereloon ,zal ik daarbovenop nog eens 5000euro aan ereloon hebben betaalt en heb ik 5000euro bekomen voor terugbetaling van medische onkosten en dat allemaal van een gewaarborgd minimum pensioen dat bij de start in 2007 net 1000euro bedroeg en vandaag 1200euro.
    Mijn leefloon zal op het einde van m'n schuldbemiddeling 85euro lager liggen dan bij aanvang ,terwijl een ocmw leefloon op al die tijd met 170euro gestegen is...
    Ik heb over de ganse duur van de schuldbemiddeling elke maand liggen krabben en heb echt rijkhalzend uitgekeken naar een reservepotje om na de schuldbemiddeling opnieuw te kunnen beginnen en om alles wat gedurende die voorbije 7jaren stuk is gegaan (en 7jaren terug al zoveelstehands was) te kunnen vervangen.
    Stiekem had ik gehoopt op 800 tot 1200euro ,het bedrag dat ik me dan ook heb laten voorschieten bij de verhuiskosten.
    Maar...daar mag ik dus naar fluiten.

Huiswerk leert me nochtans als ik tot juni niks meer van medische onkosten zou hebben voor terugbetaling ,er dan 5000euro op de rekening zal staan.
    Stel dat het ereloon en de afsluiting nog 2000euro zouden kosten ,dan rest er nog 3000euro om een laatste aflossing en heb ik 40000euro in totaal afgelost.
    Met de 5000euro ereloon en 5000euro medische kosten erbij gerekend heb ik in totaal 50000euro afgestaan van mijn gewaarborgd minimum pensioen.
    Ik wil eenieder tegenkomen die me dat nadoet over 7jaren met mijn inkomen want dat komt neer op 600euro/maand.

Ik ben er ni goed van en zal dolblij zijn als ik van gans die miserie af ben want een miserie is het.
    Als de theorie waarheid wordt en ik bekom mn pensioen terug volledig op mijn eigen rekening vanaf juli en ik betaal wat men me heeft voorgeschoten onmiddellijk en als eerste af ,dan kan ik tegen de eindejaarsolden beginnen uitkijken naar wat nieuwe spullen en kan ik misschien vanaf dan wat ademruimte hebben.

De laatste 2jaren zijn een ware aanslag geweest op mn gezondheid en die klojo van een schuldbemiddelaar vond vandaag de 170euro die hij me toekent aan budget voor voeding/hygiene/brandverzekering/batterijen hoorapparaatjes/ea toch wel meer dan genoeg.
    Makkelijk gezegd voor iemand die 10000euro/maand aan inkomsten heeft van enkel collectieve schuldbemiddeling dossiers ,van zijn gewone inkomsten als advocaat die daar nog bovenop komen ,durf ik niet eens dromen.

Enfin ,dank u allemaal dat ik nog ne keer mijn zegje heb kunnen doen.

Offline omaS

• blueke
    • *
    Re: Discriminatie ivm wet of collectieve
    « Reactie #1 Gepost op: 27 april 2014, 14:16:52 »
  • Publish
  • Wraakroepend en hallucinant, jouw verhaal!
    Maar inderdaad: de meeste schuldbemiddelaars profiteren schaamteloos van de miserie van mensen, lijkenpikkers noem ik dat! Niet zelden worden mensen door hun 'bemiddeling' nog verder in schulden geduwd ipv geholpen.

Citaat
    Dat heet als de schuldbemiddelaar in april niet vergeet de aanvraag tot afsluiting in te dienen.

En? Hoe is het verlopen?
    Zelfs al 'vergeet' de schuldbemiddelaar de aanvraag tot afsluiting, dan nog kun JIJ zelf de stopzetting vragen aan de rechtbank door een briefje te schrijven naar de griffier van de rechtbank.
    Wie in schuldbemiddeling zit en dat zelf wenst te stoppen kan dit altijd door een verzoek te richten aan de griffie. (je kan je klachten over de bemiddelaar er ook bijzetten, ik zou dat zeker doen!)

leden
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23703
    • Totaal aantal topics: 2657
    • Online Today: 7
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0
    Guests: 2
    Total: 3
    Baidu