Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Aansluiting gas te betalen bij niet gebruik?  (gelezen 1550 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Aansluiting gas te betalen bij niet gebruik?
« Gepost op: 12 januari 2014, 01:34:47 »
  • Publish
  • Mijn huidig huurappartement is verkocht en de nieuwe eigenaar gaat er zelf in gaan wonen, dus ik moet ophoepelen. Nu, ik heb uitzicht op wat anders al is dat héééél wat minder, maar dat is een ander verhaal.

Nu heb ik electriciteit en niks anders. Waar ik zou gaan wonen is er zowel electriciteit als gas. Nu staat er daar, tot mijn verbazing, helemaal geen verwarmingstoestel. Volgens de 'sociale verhuurmaatschappij' is dat meer en meer de norm. Het is te duur en de eigenaar laat het over aan de huurder om zelf een toestel te plaatsen. Goedkoop zijn die dingen niet en de SVM zegt mij dat ik best de formule 'huurkoop' volg. Ik zou dus met bedrijf x moeten afspreken om een gasverwarming te plaatsen en daarvoor rond de €30 per maand te betalen als huurkoop voor het toestel.

Ik heb daar niet zoveel zin in. Dus overweeg ik om het daar ook electrisch te doen. Ja, het is dubbel zo duur als gas, maar die ruimte is niet groter dan een kamer.

Mijn vraag:
    Als ik beslis van het electrisch te doen en dus geen gebruik maak van gas, wel, moet ik dan ook een vaste jaarlijkse vergoeding betalen zoals dat met electricteit zou zijn?

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    • Country: be
    • Geslacht: Man
    Re: Aansluiting gas te betalen bij niet gebruik?
    « Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2014, 19:21:39 »
  • Publish
  • als je bedoelt dat je toch een vast bedrag zult moeten betalen, ook al gebruik je niks gas dan denk ik dat het antwoord ja is. Als je electriciteitsprovider dezelfde is dan zie ik ze in staat om dan bij de afrekening je tegoed van je electriciteitsafrekening af te trekken. Maar zekerheid ga je hier enkel over bekomen door bij je leverancier(s) te gaan informeren

je zou ook je gas gewoon kunnen laten afsluiten. Daar dus zelf om verzoeken. Ze komen de meter verzegelen en klaar is kees.

Maar zoals je zelf al aangeeft zou ik toch eens twee keer nadenken. Stoken op electriek is echt wel decadent. en de geproduceerde warmte is ook veel droger en minder gezellig.

je hoeft ook geen nieuwe gaskachel te kopen. Er zijn veel occasies te vinden en je kan er niet zo makkelijk mee in de zak gezet zijn omdat er aan een gaskachel weinig stuk kan gaan. En niet dat ik er zo n fan van ben maar kijk misschien toch ook eens in kringloopwinkel.

Nog niet zolang geleden heb ik nog een gaskachel op het containerpark moeten gaan dumpen voor mijn werk. als je wilt en vervoer kunt regelen dan wil ik in het vervolg wel eens aan je denken en dat ding opzij zetten in plaats van het weg te smijten. 

Offline De Kat

• VIP
    • dakloze
    « Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2014, 03:32:39 »
  • Publish
  • Bedankt voor het aanbod, maar zal het via hen laten verlopen, het zal gas worden. De prijs, incl. installatie en onderhoud, zou maximaal €25 per maand bedragen in een vorm van huurkoop en alles verloopt via hen. Mogelijks iets lager omdat het een kleine studio is.

Gas ook al omdat ik daar geen nachttarief heb en hier wel. En inderdaad, accumulatie is gemakkelijk; maar duur, nauwelijks te regelen en de warmte is minder aangenaam dan andere warmtebronnen.

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    • Country: be
    • Geslacht: Man
    « Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2014, 19:56:24 »
  • Publish
  • bekijk het zo ... verwarming is iets veel te fundamenteels om van een huisbaas te laten afhangen

als die huurkoop afbetaald is dan heb je je eigen kachel die je altijd overal mee kan nemen

Offline De Kat

• VIP
    • dakloze
    « Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2014, 05:59:17 »
  • Publish
  • Op het laatste moment kwam men nog met een andere studio, duurder maar wel beter. Heb die dan maar genomen. Daar is het centrale verwarming (duur?) met aparte meters. Zal zien wat dat geeft, verhuis binnen een paar weken.

leden
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23703
    • Totaal aantal topics: 2657
    • Online Today: 7
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0
    Guests: 2
    Total: 3
    Baidu