Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Armoede  (gelezen 3084 keer)

Offline roosje

• blueke
  • *
Armoede
« Gepost op: 27 februari 2011, 08:45:53 »
  • Publish
  • Iedere Dag komen mensen in de armoede te recht door dat de maatschappelijke normen niet worden behaald waarom Zwijgt Belgie
    dat ze een land worden zonder toekomst, 2 miljoen mensen in het beloofde land dat arm is
    dan maar zeggen er is niks aan de hand, het is de schuld van de mensen zelf, wat kan een mens doen word ontslagen zit op de dop vind geen andere werk, rva schorst, dan niks meer kunnen betalen, dan zonder woning komen te staan, en dan word je uitschot voor de Maatschappij
    Vraag me dagelijks af waar is de solidariteit, bestaat dat nog???????

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    • Country: be
    • Geslacht: Man
    Re: Armoede
    « Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2011, 11:01:31 »
  • Publish
  • in amerika is obama volop staatssolidariteit aan het invoeren en ik denk dat bij ons hier bewezen wordt waarom veel amerikanen die staatssolidariteit wantrouwen

eerst pakken ze ons het recht af om vrij te ondernemen ( belgie is voor zover ik weet het enige land in de wereld waar je een attest bedrijfsbeheer moet hebben om een zaak te mogen starten )

wanneer we niet zelf een zaak mogen starten dan zijn we verplicht om als loonslaaf voor iemand anders zijn of haar bedrijf te gaan werken

vervolgens vluchten al die bedrijven naar  lage loon landen zoals china en worden we werkloos en afhankelijk van staatssolidariteit

en uiteindelijk worden zoveel mensen werkloos en afhankelijk van die staatssolidariteit dat het onbetaalbaar wordt en dan begint men massaal mensen van de dop te schorsen

een soort van economisch concentratiekamp - dat is belgie meer en meer aan het worden
    « Laatst bewerkt op: 29 maart 2011, 06:49:34 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    « Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2011, 11:05:26 »
  • Publish
  • wat jij en ik volgens mij gewoon nodig hebben dat is gewoon de vrijheid om onze eigen boontjes te mogen doppen

ik zou veel meer kunnen verdienen in princiepe met imker te zijn bvb dan dat ik vd dop ooit gekregen heb

jij zou met je muziekambities ook veel meer kunnen verdienen dan je ooit verdient hebt en dat op een eerlijke manier zodat jij er voordeel bij hebt en je klanten ook

het is mensonwaardig om van staatssolidariteit afhankelijk te moeten zijn - dit systeem verplicht ons eigenlijk om allemaal bedelaar te zijn en dan moeten we danku zeggen voor aalmoezen, voor rotte vis - terwijl we anders zelf verse vis konden vangen

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    « Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2011, 11:07:07 »
  • Publish
  • in feite zouden we eens een documentaire moeten maken over belgie en diens ooh zo fantastische sociale zekerheid en dat wereldwijd verspreiden zodat ze oa in amerika kunnen zien waar ze naar onderweg zijn

Offline roosje

• blueke
    • *
    « Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2011, 09:54:02 »
  • Publish
  • Ja we zouden een documentaire kunnen maken hoe het hier is met de sociale zekerheid van België,
    en de mensen niemand wil  afhankelijk worden van systemen dat maar voor de helft werkt , wat is luxe nu in wat je kan krijgen van producten, onze Belgisch producten moeten meer gepromoot worden
     mensen die solideerde  zijn, deze mensen worden afgestraft door dat je een attest Bedrijf Beheer nodig heb waarom vraag ik me is dat nodig , mensen steken zelf geld in hun product dat aan de man in de straat word gebracht,vind een heel verkeerd Systeem in België , we vragen toch geen geld van De staat in tegen deel als een Bedrijf goed werkt na een jaar krijgt de staat Belasting geld
    concurrentie tussen de landen omdat ze lagere belastingen gelden innen, en de mensen van ons land zonder werk
    Wat staat onze Jeugd nog te wachten, voor ons is er zelf al geen pensioen meer laat staan , voor de verder toekomst van de jeugd van vandaag   

Offline TurtleTJones

• VIP
    • boefer
    • Tommeke
    « Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2011, 14:37:29 »
  • Publish
  • Staatssolidaritiet...

De wijze waarop Thierry het hier verteld doet me gelijk denken aan de verplichte tewerkstelling tijdens de oorlog.
    Met dat verschil dat iedereen die vandaag nog in leven is en kan bewijzen dat hij/zij toen nog maar voor 1dag als werkweigeraar genoteerd werd ,vandaag als oorlogsslachtoffer beschouwd wordt en tevens een vergoeding (ik bezie het als een bewijs van erkentelijkheid ,moed en zelfopoffering) daarvoor bekomt.

Als je echter in vredestijd weigert om een u opgelegde taak/arbeid uit te voeren ,dan wordt je verdomme gestraft.
    RVA ,OCMW schorsen je en smijten u gewoon op straat.
    Waar is de logica?

Offline dolma1

• VIP
    • veteraan
    « Reactie #6 Gepost op: 2 december 2011, 16:44:38 »
  • Publish
  • Keek ik scheel of is die Rva weer verhuisd? Chée de charleroi te Sint-Gillis! Scheen me leeg te staan!

leden
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23707
    • Totaal aantal topics: 2657
    • Online Today: 3
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0
    Guests: 1
    Total: 1

© Het Vierde Wereld Syndicaat