Home                                                                                Chatbox                                                              vwsdating.com

*

Auteur Topic: Nederlander wordt in België geweigerd  (gelezen 2125 keer)

Offline jokedewaard

• blueke
  • *
Nederlander wordt in België geweigerd
« Gepost op: 19 juni 2012, 12:28:04 »
  • Publish
  • Een vraag: een jongen van 27 jaar, afkomstig uit NL, Nederlandse nationaliteit ,zonder strafblad of iets, heeft zich aangemeld bij de gemeente. Eerder was hij al eens naar de gemeente geweest, en moest de wijkagent langskomen, om te zien of hij daar effectief woonde. Na het bezoek van de wijkagent moest hij binnen de maand naar het gemeentehuis om zijn inschrijving verder in orde te maken. Nu heeft heeft hij dat niet meer gedaan, omdat hij kort daarna bij zijn vriendin ging wonen en zich daar niet kon inschrijven. Nu enkele jaren later heeft hij zich hier bij de gemeente aangemeld, maar kon geen 3 loonfiches voorleggen, wel dat hij recent gewerkt had en via interims nog steeds werkt. Zijn verzoek tot inschrijving is naar Brussel gestuurd en hij kreeg een negatief antwoord, kon zich dus niet inschrijven. Op zich is dat niet verwonderlijk, geen vast inkomen etc. Maar wat mij nu wel verbaasde is dat hem gezegd werd, dat hij binnen 3 maanden het land moet verlaten, niet mag werken en niet verzekerd kan blijven met het ziekenfonds. Dit begrijp ik niet?? Hij is nooit met de politie in aanraking geweest, heeft geen raar verleden etc. Hoe kunnen ze een EU-burger het recht op werken en wonen in België ontzeggen? Dat hij pas ingeschreven kan worden als hij een vast contract heeft en 3 loonfiches is begrijpelijk, maar dat hij binnen 3 maanden België uit moet???

Offline Twan

• administrator
    • veteraan
    • Country: be
    • Geslacht: Man
    Re: Nederlander wordt in België geweigerd
    « Reactie #1 Gepost op: 21 november 2016, 00:19:35 »
  • Publish
  • sorry voor het zeer te late antwoord. Ik denk dat het zo zit ongeveer ...  In princiepe wordt hij als toerist beschouwd. Ook Eu burgers mogen slechts drie maanden in het land verblijven in princiepe. Daarna moeten ze zich ofwel vestigen en daar zijn ook nog wat voorwaarden aan verbonden (werk hebben oa en huisvesting ). Maar in de praktijk is het wel zo dat als hij na drie maanden even de grens over gaat naar nederland hij dan opnieuw terug drie maanden mag komen, wat in de praktijk niet te controleren is en dus komt het erop neer dat hij toch zolang kan blijven als hij wil. Om zich dus in te schrijven moet hij een woonst, huurcontract hebben en ik denk ook werk. Ik zie ze hem niet deporteren. Maar wel weigeren om in te schrijven natuurlijk.

leden
    Stats
    • Totaal aantal berichten: 23703
    • Totaal aantal topics: 2657
    • Online Today: 5
    • Online Ever: 204
    • ( 3 augustus 2012, 12:31:26)
    Gebruikers Online
    Users: 0
    Guests: 5
    Total: 8
    Google (2)